Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. szeptember | Olvasson bele!

Keréknyomás-érzékelő rendszer iniciátor nélkül

hirdetés

A TRW Automotive egy olyan keréknyomás-érzékelő rendszert (TPMS – Tyre Pressure Monitoring System) dobott a piacra, mely elektronikus iniciátor, azaz adatlekérő és szenzorazonosító nélkül határozza meg az egyes kerekek helyét.

hirdetés

Ez az új rendszer ugyanúgy működik, mint a jelenlegi futó rendszerek, azaz a négy kerékben elhelyezett szenzor méri a keréknyomást. Azonban nincs szüksége a jelenlegiekkel ellentétben az elektronikus adatlekérőre és szenzorazonosítóra, hogy a szenzorok pozícióját meghatározza, mert a vevő az új TPMS-generációban megkülönbözteti az első és a hátsó szenzorokat úgy, hogy a beérkezett jelek erősségét egymással összehasonlítja. A vevőegységet a csomagtartóban vagy a hátsó lökhárító környezetében helyezik el. A jobb és bal oldalt úgy különbözteti meg, hogy méri és feldolgozza a Föld mágneses erőterét is. Az első és a hátsó, valamint a jobb és bal oldalról érkező adatokat kombinálva tudja a rendszer meghatározni a szenzorok helyzetét, és figyelmeztetni, ha valamelyik kerékben kicsi a nyomás. Jelenleg ez a legolcsóbb keréknyomás-érzékelő rendszer az egész piacon, csökkentett komplexitás és alkatrészszám miatt. 2011 első felében került szériabevezetésre.


Kapcsolódó dokumentum:


06


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés