Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. december | Olvasson bele!

Skoda Superb gumiabroncslevegőnyomás-ellenőrző rendszere

Az indirekt – tehát nem nyomásmérésre épülő – gumiabroncslevegőnyomás-ellenőrző rendszer az ABS-érzékelők segítségével összehasonlítja a kerékfordulatszámot és ezzel az egyes kerekek gördülési kerületét. Egy kerék gördülési kerületének a megváltozása esetén világít az ellenőrző lámpa a műszerfalon. A kerék gördülési kerülete az alábbi esetekben megváltozik:

– az abroncs levegőnyomása túl kicsi,

– a gumiabroncs szerkezete károsodott,

– a jármű egyoldalúan van terhelve,

– az egyik tengely kerekei jobban vannak terhelve (pl. utánfutó vonatkozásakor vagy hegymenetnél, vagy lejtmenetnél),

– hóláncok vannak felszerelve,

– szükségkerék van felszerelve,

– egy kereket (tengelyenként) lecseréltek.

A gumiabroncslevegőnyomás-ellenőrző rendszer alapbeállítása

hirdetés

A gumiabroncs-levegőnyomások változtatása vagy egy, vagy több kerék cseréje után el kell végezni a rendszer alapbeállítását az alábbiak szerint:

Fel kell fújni az összes gumiabroncsot az előírt nyomásértékre.

A gyújtást be kell kapcsolni.

A SET(!) gombot 2 másodpercnél hosszabb ideig nyomva kell tartani. A gomb nyomása közben világít az ellenőrző lámpa, ezzel egyidejűleg törli a rendszer memóriáját és indul az új kalibrálás, amit egy akusztikus jelzéssel és azután az ellenőrző lámpa kialvásával igazol.

Ha az ellenőrző lámpa nem alszik el az alapbeállítás után, akkor hiba van a rendszerben.

Az ellenőrző lámpa menet közben felgyullad és égve marad: legalább egy kerék gumiabroncs-levegőnyomása jelentősen kisebb a tárolt alapértékhez képest.

Az ellenőrző lámpa villog: rendszerhiba van.

Meghatározott feltételek esetén (pl. sportos vezetési mód, téli vagy nem szilárd burkolatú út) az ellenőrző lámpa csak késve, vagy egyáltalán nem világít.

Nagyon gyors levegőnyomás-vesztés esetén nem tud figyelmeztetni, pl. egy hirtelen durrdefektnél.


Kapcsolódó dokumentum:


29


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés