Adaptív futómű-szabályozás. DCC Pro – a lengéscsillapító szintet lépett

A Volkswagennél a DCC, a Dynamic Chassis Control a felépítménymozgás adaptív szabályozását jelenti. Az új Passattal együtt mutatkozik be a továbbfejlesztett DCC Pro változat is. Az új DCC Pro most már a lengéscsillapító húzóerejét is célzottan tudja szabályozni.

A karosszériamozgás, a lengés beállítása mindig kihívást jelent egy járműgyártó számára, egyrészt a vásárlók egy kényelmes és kiszámítható utazási komfortot várnak el, amely különböző terhelési állapotokban (csak vezető, két személy, maximális terhelés) sem változik jelentősen. Másrészt a járműnek kívánságra sportosnak is kell lennie. Az, hogy mi számít sportosnak, és mi kellemetlen vezetési élménynek, természetesen eltérő lehet. A Volkswagen Dynamic Chassis Control (DCC) nevű rendszere egy folyamatosan, dinamikusan alkalmazkodó csillapítású futómű. A rendszer négy aktív lengéscsillapítóra épül, amelyeket egy saját vezérlőegység irányít. A rendszer folyamatosan figyeli a sebességet, a kormányzási szöget és az autóra ható erőket. Még ha a vezető nem is kapcsol át sportmódba, a rendszer keményebbre állítja a lengéscsillapítókat hirtelen erős kormánymozdulatok esetén, hogy elkerülje a karosszéria kilengését. Az átdolgozott „MQB+” vagy „MQB-Evo” rendszert fejlesztette tovább a VW. A japán beszállító, a Kayaba Corporation (KYB) szállítja az új DCC Pro lengéscsillapítókat, amelyek mindkét irányú elmozdulást tudják az igényeknek megfelelően csillapítani. A korábbi egy mágnesszelep helyett mostantól minden lengéscsillapítóban két szelep van, amelyekkel a futómű viselkedését még pontosabban lehet beállítani. A központi DCC-irányító egység által vezérelve, a szelepek néhány milliszekundum alatt fokozatmentesen tudják beállítani a lengéscsillapítók viselkedését.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.