Schaeffler TriFinity® - Kerékcsapágy-konstrukció elektromos járművekhez

A járműgyártás a villanyautókhoz a hagyományosnak tekintett gépjárműszerkezeteket sem veheti át változatlanul. Sok szerkezeti egység érintett, mert a villanyautók tömege nagyobb, nagyobb a hajtásláncra ható forgatónyomaték, nagyobb a járműgyorsulás, ebből következően a ható erők is nagyobbak, például – ahol kritikus is lehet – ívmenetben. A kerékcsapágyaknak – erről lesz szó – meg kell felelniük ezeknek a megnövekedett követelményeknek, és el kell viselniük a nagyobb terhelést.


Három sor golyó a legjobb teljesítmény érdekében

A Schaeffler ezért egy új golyóscsapágy-technológiát vezet be, amelyet ezekre az alkalmazásokra fejlesztettek ki, ez a TriFinity® kerékcsapágy.

A hagyományos, két sor golyós kerékcsapágyakkal összehasonlítva a TriFinity® kerékcsapágy nagyobb tengelyterhelés átvitelét teszi lehetővé, jelentősen nagyobb élettartam és merevség, azonos külső méretek megtartása mellett. A TriFinity® kerékcsapágy a hajtott és a nem hajtott kerekekhez egyaránt használható. A nagymértékű, akár 34%-os súrlódáscsökkentés csökkenti az energiafogyasztást és ezáltal növeli a hatótávolságot.

A Schaeffler TriFinity® kerékcsapágy számos más Schaeffler-innovációt is ötvöz, amelyek jótékony hatással vannak a menetdinamikára, például a kormányzási viselkedésre és az élettartamra:

– Holtjátékmentes orsóillesztés a nagyobb nyomatékátvitel és a tömegcsökkentés miatt.
– Továbbfejlesztett tömítőperem-kialakítás a súrlódás csökkentése és a külső behatások elleni védelem miatt.
– Optimalizált gördülőpálya-kialakítás a minimális súrlódás miatt.
– Innovatív kosárkialakítás a golyók megvezetésére.
– Tömegoptimalizált karima a csökkentett fogyasztás miatt.
– A teljesen szintetikus csapágyzsír csökkenti a hamis brinelelés (sekély mélyedések kialakulása a futópályákon) kockázatát. 

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.