A gumikopadék veszélyesebb a kipufogógáz-részecskénél?

Egy gépjármű 100.000 megtett km-enként, nagy átlagban, 11,7 kg gumiabroncs-kopadékot szór szét a környezetébe. Ahhoz, hogy pontosan felmérjék, mekkora gumikopás fordul elő az általános nyári, téli és négyévszakos abroncsokon, az ADAC alaposan megvizsgálta korábbi gumiabroncstesztjeit, közel 100 különböző gyártótól és gumimérettől származó modell kopási adatait összegezte.
Az eredmények azt mutatják, hogy jelentős és nagy különbségek vannak a gumiabroncsok kopásában a gyártóik között. Míg a Michelin egyértelműen az éllovas 90 g/1000 km-es átlaggal, addig a Pirelli és a Nokian 134 g/1000 km-es átlaggal az alsóházat képviseli. A kopáskülönbség a 195/65R15-ös téli gumiabroncs oszlopát nézve egyértelművé válik: a legkisebb 100 g/1000 km-es értéket képvisel, míg a legnagyobb 172 g/1000 km értékű.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.