Piros és sárga...

A gumiabroncs oldalfalán található, belesütött feliratok, számok, jelzések – egyre több van belőlük – az abroncs fontos termékjellemzőiről informálnak. Köztük megtaláljuk a felnire szerelés, illetve a kerék gépkocsira felszerelés helyének utasításait is. A ráragasztott EU-s gumiabroncscímke (2021. májustól tartalmában némileg változott) pedig a fontos üzemi tulajdonságait tünteti fel. A kör majdnem bezárult, nagyon sokat, ha nem is mindent, megtudunk az abroncsról. A piros és sárga pötty azonban még a szakmában sem mindenki számára közismert.
Az új abroncsok többségének oldalfalán festékkel felvitt színes pöttyöket (pontot, foltot), esetleg körgyűrű alakút találunk. Piros és/vagy sárga színűek, de van, ahol ehhez zöld és fehér színűek is társulnak. Mivel ezek nem szabványos jelzések, így alkalmazásuk a gyárótól függ. A gyártó dönti el, hogy egyáltalán alkalmazza-e ezt a jelzést, vagy nem. Ha alkalmazza, maga határozza meg, melyiket festi fel és az milyen jelentést hordoz.
Fontos megjegyezni, hogy az abroncsgyártók ezen jelöléseket elsősorban az autógyárak számára helyezik el az abroncsokon, így a jelölések szempontjából az egyes autógyártók kapnak nagy hangsúlyt. E jelölésrendszer mögött az ok, hogy az autógyárakban az abroncsokat teljesen más technológiával szerelik fel a felnikre, mint a hagyományos gumiszervizekben.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője