Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. április | Olvasson bele!

Progresszív hidraulikus párnák



Lengéscsillapítással foglalkozó anyagaink közül nem maradhat ki a PSA (Citroën) felfüggesztése, melyet progresszív hidraulikus párnákkal ellátott lengéscsillapítóval szerelnek. Ez is a Citroën historikus védjegyének tekinthető, a „Magic Carpet Ride” felfüggesztés-koncepció egyik tagjának tekintik. A klasszikus nagy előddel, a Hydractive-rendszerrel korábbi cikkünkben foglalkoztunk, most a PHC® felfüggesztés lengéscsillapítóról szóló hiánypótló cikkünkkel elvarrjuk a patinás márka felfüggesztési rendszereinek bemutatását.

A progresszív hidraulikus párnákkal ellátott lengéscsillapítóval szerelt futóműveket, a Citroën PHC®-technológiát (Progressive Hydraulic Cushion®), a ZX modellekkel vezette be és tesztelték „rally-raid” versenyeken. Több győzelmet is elértek, többek között az 1994- es Párizs–Dakaron. Ezt a rendszert alkalmazták a C3 WRC-n is.

A PHC® csillapítási technológia szélsőséges terepviszonyoknál, ahol a kerékmozgások nagyok, végállásoknál kiváló ütéselnyelő képessége révén nyújt előnyt, különösen akkor, ha az autó négy kerékkel a levegőbe kerül és utána landol. Idézve a Citroёn szavait, a technológia megbízható (nincs elektronika), kompakt és a költségeit tekintve megfizethető, összehasonlítva a korábbi hidraulikus felfüggesztési rendszerekkel. A „hidraulikus párnák” csak a lengési út végén fejtik ki hatásukat. A közbenső lengésamplitúdó-tartományban nem működnek.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés