Mit látunk a traktoron a futóműmozgatón?

Az elmúlt években a külső műszaki vizsgálóállomásokon a hatósági auditokhoz történt idő alapú technologizálás a gyakorlatban kérdéseket hozott a felszínre. Nem volt ez másképp a traktorok – mezőgazdasági vontató T1-T5, lassú jármű LJ – esetében sem. A tapasztalat azt mutatja, hogy a kellő mélységű, célirányos jogi szabályozási részletek hiányában a szakmai megosztottság egyik, megyéken átívelő jó példája a traktorok futóműveinek vizsgálatához kötődik.

A futóműmozgatón való vizsgálattal elérhető eredményességét kell összevetni a hagyományos megvizsgálás módszerével, amikor egy segítő intenzív kormánymozdulatokkal támogatja a vizsgabiztos vizsgálatát, illetve a szerelővassal történő vizsgálatot. Több megyében ezt tekintik elvárásnak. Megyénként van több olyan vizsgálóállomás is, ahol alapvetően 3,5 t alatti járművekre kialakított vizsgasorokon kértek/kérnek kategóriabővítést, de nem a teljes 3,5 t feletti járműkörre.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.