A Continental első „HL” terhelési indexű gumiabroncsa

A tisztán elektromos vagy hibrid hajtású nagy méretű, nagy teljesítményű autók és terepjárók a hagyományos gépjárművek kategória átlagnál sokkal nagyobb tömegűek, így nagyobb súlyerővel terhelik az abroncsot. Ugyanakkor ezekhez a nehezebb modellekhez a mai kínálatban kevés a nagyobb teherbírású gumiabroncs-választék. A Continental ezt a rést kívánta megszüntetni az új HL terhelési indexű személygépjármű-gumiabroncs gyártásával.
A HL jelölésű abroncsokat jellemzően a 2–3 tonna tömegű személygépjárművekhez fejlesztették. Ezeken a járműveken az abroncsok oldalfalmagasságának aránya jellemzően kisebb, mint 50%. Kínában például az új járművek 53%-a 50 vagy attól peresebb abronccsal gördül le a gyártószalagról. Akár hibrid, akár elektromos járműről beszélünk, a hatótáv az egyik legfontosabb tényező.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Hőszivattyúval az időjárás nyúzópróbája ellen
A modern elektromos járművek számára egész évben összetett kihívásokat jelent a környezeti hőmérséklet hatékony kompenzálása.
A magyar autógyártás 100 éves
Elhangzott a 14. AUTO-DIGA szakkiállításon, 2005. április 28., Győr, Széchenyi István Egyetem.
100 éves a Rába autógyártása 1905 – 2005.
Elhangzott a 14. AUTO-DIGA szakkiállításon, 2005. április 28., Győr, Széchenyi István Egyetem.