Elektronikus légrugórendszerek az utaskomfort szolgálatában

A moduláris felépítésű, könnyen áttekinthető elektronikus légrugózási rendszerek számos előnyt kínálnak úgy a járművek gyártóinak, mint üzemeltetőinek. A laprugós járműveknél lényegesen komfortosabb utazást, illetve szállítást tesznek lehetővé. A felépítmény szabad magassága a terheléstől függetlenül állandó értéken tartható. A járműfelépítmények lengéseit és rezgéseit az útegyenetlenség kerekek tömegére gyakorolt periodikus hatása váltja ki. Intenzitása elsődlegesen a gépkocsi sebességétől függ. A függőleges irányú felépítmény-elmozdulásokat a rugózás és a lengéscsillapítás révén igyekeznek megfelelő értékek között tartani. Az utazási kényelmet, azaz a gyorsulások emberi szervezetre gyakorolt hatását kísérletekkel megállapított mérőszámokkal jellemzik, melyek a frekvencia és az amplitúdó együttes hatását veszik figyelembe (VDI-görbék). A következő szakértői eset is jól érzékelteti, hogy mind a szakma művelői, mind a jogszabályalkotók számára a műszaki kihívások kezeléséhez rugalmasság és alkalmazkodási képesség szükséges.
A megbízó egyedi forgalomba helyezési eljárás keretében forgalomba kívánta helyezni az általa Svédországból hozott gépjárművet, egy 2008-as Renault Master 14 fős autóbuszt (M2), mely eljárás során a közlekedési hatóság megállapította, hogy a szóban forgó típus gyári változatához képest a futómű-felfüggesztést légrugósra alakították át. Ennek megfelelően a szakértői vizsgálatnak meg kellett állapítani, hogy a gépjármű bemutatott technikai kivitele mennyiben felelt meg mind a hazai, mind a nemzetközi normatíváknak, illetve befolyásolta/befolyásolja-e a gépjármű jóváhagyottságát.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
A Shell Helix Ultra új utat nyit a motorolaj-védelmet adó új szabvány felé
Az új API SN PLUS szabvány bevezetésével egyidejűleg a Shell Helix Ultra bemutatja új termékcsaládját, amely fejlett védelmet nyújt a korszerű turbófeltöltős motoroknak.
A „H2Accelerate” előlendíti az tüzelőanyagcellás teherautó bevezetését
A Daimler Truck, az Iveco, az OMV, a Shell és a Volvo Csoport áttörést szándékozik elérni a hidrogénhajtású teherautó terén.
A Texas Instruments bemutatja a vezeték nélküli akkumulátorkezelő rendszert
A Texas Instruments a CES 2021 kiállításon vezeték nélküli akkumulátormenedzsment rendszert (BMS) mutat be.