Airride, avagy a „memorizáló" felfüggesztések
Bár az AMTS ’20 új időpontban, 2020 szeptemberében kerül megrendezésre, féléves késedelemmel vehetjük szemügyre a napjainkban egyre nagyobb teret nyerő „airride” rendszerekkel való utólagos átalakításokat. Írásunkban fókuszálunk ezen speciális felfüggesztésekre, az azokban rejlő lehetőségek, előnyök és hátrányok bemutatásával.
Az elmúlt évtizedben a légrugózás népszerűvé vált az egyedi tuning műszaki kultúrában: az általános autóbusz, teherautó és pótkocsi futómű alkalmazások mellett a személygépkocsik és még a motorkerékpárok is légrugókkal rendelkezhetnek. Ezekben a rendszerekben olyan állítható felfüggesztést alkalmaznak, amely lehetővé teszi a járművek számára, hogy rendkívül alacsonyan ülhessenek, ugyanakkor elég magas szintre emelkedjenek ahhoz, hogy az akadályokon, egyenetlen útfelületeken is át tudjon manőverezni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy minden kontroll nélkül szabad a pálya és a műszaki fantázia felelősség nélkül alkalmazható, mint azt a fényképeken látható VW Bogár átalakítás is szemlélteti.