Légrugók és légrugós aktív felfüggesztések
Cikkünkben a Bilstein saját fejlesztésű gyártmányaival – a légrugókkal és a légrugós felfüggesztési modulokkal (LFM), annak félaktív és skyhook intelligenciájú aktív változataival ismerkedünk meg. A Bilstein mint az autógyártók első beszállítója, és mint a pótalkatrészpiac szereplője, 1988 óta a ThyssenKrupp AG Automotive Technology részeként kutat, fejleszt és gyárt. Ma ThyssenKrupp Bilstein GmbH. Az Autótechnikában a Bilstein-fejlesztésekről, új termékekről többször is hírt adtunk, de van, ami elmaradt és főleg nem szóltunk a légrugók és rugólábak szerelésének szervizkérdéseiről. Itt az alkalom, hogy ezt bepótoljuk.
A légrugó, a légrugós felfüggesztés szinte egyidős az automobillal, tudjuk, hogy William W. Humphreys amerikai feltaláló 1901-ben szabadalmat kapott légrugós jármű találmányára. („Pneumatic Spring for Vehicles” US 673682). A maiakhoz csak annyiban hasonlított, hogy a kocsi keresztben elhelyezett laprugói végükön gumicsőként kialakított levegőpárnára támaszkodtak.