Miért sikk közúton a slick motorgumi?

Bár nincs még itt a motorosszezon, de egyre többen készítik fel vasparipáikat a jó időre. Azonban nem árt fejben is felkészülni és folyamatosan belegondolni, hogy a motorkerékpárjaink kerekeinek az úttal való kapcsolódó mindössze két tenyérnyi felülete folyamatosan változni fog, főleg, ha az „utolsó barázdán való motorozást is ki szeretnénk próbálni”. Viszont sokan a motor nyergébe ülve egyből motorversenyzőnek is hiszik magukat, és az érzést sokszor az egyedi gondolatok mentén történő gumiabroncscserékkel szeretnék fokozni. Azonban az utca nem versenypálya, de ezt a gumik nem tudják.

Induljunk ki egy olyan szakértői esetből, melynek az alapja az, hogy egy 1990- es Honda CBR 600F-es motor, újonnan szerelt gumikkal, miután átszelték vele az országot, defektet (?) kapott. Bár szerencsés kimenetelű volt a borulás, mégis felmerült a kérdés, hogy vannak, vagy lehetnek-e a háttérben olyan összefüggések, melyek előidézhették a gumi hibáját.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.