A „veszélyeztetett” kerék-út kapcsolat

Eljött a szezonális gumi-, illetve kerékcserék ideje. Minden csináld magad szerelőtől és természetesen a szakemberektől is gondos munkát, felelősséget követel. Sok autós rendelkezik felnire szerelt téli-nyári garnitúrával, melynek lecserélését saját kezűleg kívánják megoldani, ha ez nem is „tudomány”, de fokozott odafigyelést kíván. A szervizekben a szakemberek a szükséges technológiai lépések betartásával végzik a munkát, mégis – mint az alábbiakban látható lesz – ez nem minden esetben sikerül. E területen is szükséges a kockázatelemzése. Ne feledjük: a személygépkocsiknál „4 tenyérnyi felület” az a kontakt, ami a jármű/kerék és az út fizikai kapcsolatát adja, és akkor még ott van a súrlódási/ tapadási tényező is!

Egy személygépkocsi tulajdonosa, élve szerviz garanciális jogával, visszavitte a szervizbe a szóban forgó járművet azzal, hogy jobb első keréknél rendellenességet észlelt közvetlen azután (4 napon belül, 30 km megtétele után), hogy kerékcsere után átadták az autót. Mivel a műhely elhatárolódott a garanciától, ezért a tulajdonos szakértői segítséget kért a tényfeltárás érdekében.

Megállapítást nyert, hogy a járművön a szervizben gépjárműfenntartói tevékenységet végeztek adott munkaszám alapján, ahol a technológiából adódóan kerék le-, illetve felszerelés történt. A tényfeltárás során megállapítást nyert, hogy kik végezték a szerelést és, hogy a munka átvételéért a szervizvezető volt a felelős.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.