Légfékes járművek fékmérése és minősítése

Az EU egységes európai műszaki vizsga szabályzata a járműfékvizsgálatot, illetve a fékvizsgálat fékerőmérési adataiból a minősítés módszerét – hangsúlyozni kell, hogy az eddigi hazai gyakorlathoz képest – jelentősen megváltoztatja. A mi módszerünkre igaz volt a „hungarikum” jelző, de ezt egyáltalán nem lebecsülő éllel említem. Sőt, műszaki tartalmában, közlekedésbiztonságot szolgáló minősítésében túlmutat más országok előírásain. Azt, hogy mi is történt, az Autótechnika 2016/2. számában, a „Hogyan kell féket mérni” cikkben részletesen leírtam. Szomorú a dolgok technikai és hatósági intézkedési története. Most a helyzetnek változnia kell!
Mint ismert, sok helyen ma is az EFT mérő, értékelő rendszer szerint végzik a vizsgálatot, a légfékes járműveket is, és ez nem rossz, nem is hibás, de ennek ma már nincs semmiféle jogalapja. Így mérjük, de az EU irányelv azonban mást ír elő.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Új PEUGEOT e-RIFTER
A PEUGEOT folytatja elektromos személygépkocsi-kínálatának fejlesztését.
Új motorokhoz új célszerszámok a Puma Toolstól I. rész
Jelen cikkünk a Ford 2.0 TDCI EcoBlue motor célszerszámait vesézi ki, amiket a Puma Toolsnál általában azonnal raktárról meg lehet vásárolni, vagy akár ki is lehet bérelni egy-egy szerel&eacu...