Gumiabroncs-diagnosztika

A gumiabroncs futófelületének gyors állapotvizsgálata és érintésmentes nyomásmérése már régóta foglalkoztatja a diagnosztikai műszer gyártókat. Több cég is bemutatott ehhez mérési eljárást és berendezést, melyeket az Autótechnikában is leközöltünk korábbi vásári beszámolónkban. Hasznos lenne ez például műszaki vizsgán, szervizben munkafelvételnél, rendőrségi/közlekedéshatósági országúti mérésnél.

Az Equip Auto 2013-as kiállításon a FOG Automotive Technology mutatott be egy profilszkennert. A profilvizsgálat az álló jármű gumiabroncsszelvényének vonali fényképezésével (lézeres szkennelésével) történik. A profilvizsgálatnál, azaz a mintázat magasságának (bordázat mélysége) megállapításánál nem könnyű feladat a profilszelvényben, esetleg több szelvényben az átlagérték meghatározása. A rendeleti szövegben csak annyi olvasható, hogy az abroncs akkor használható, ha „a mintázat magassága (bordázat mélysége) meghaladja a 4 mm-t.” Hol mérjük? Célszerű a rendeletileg megadott értéket a gyári kopásjelző szelvényében, a kopásjelző „bütyke” mellett, az árok aljától mérni.

A FOG kínálata több, mint csak egy profilszkenner, szervizeknek, gumisműhelyeknek munkát igazán gyorsító informatikai szolgáltatást is tud nyújtani. A gépkocsi rendszámát leolvassa, és máris hozzárendeli a gumi- és futóműadatokat, sőt azt is, hogy ehhez a gépkocsitípushoz a cég raktárában éppen milyen abroncsok és felnik állnak rendelkezésre. A profilszkenner adatait az ügyfél megkapja, melyből láthatja, hogy szükséges-e új gumit vásárolnia.

info: www.fog-automotive.com