Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. december | Olvasson bele!

TPMS szelepjavítás kiszerelés nélkül

Az amerikai Ken-Tool cég (francia forgalmazójának, a BC Corporation cég közreműködésével) „reCore™” néven szelepjavító készletet mutatott be. Talán ez önmagában még nem kelti fel az érdeklődők figyelmét, de ha hozzátesszük, hogy a szeleppel egybeépített keréknyomás- jeladó szelepéről van szó, talán már izgalmasabb a kérdés. A szakmai nevén TPMS szelep/jeladó egyég (Tire Pressure Monitoring Sensor) szelepházát sem kíméli a környezeti igénybevétel, a galvanikus korrózió, a kerékforgásból rá ható hajlító erőhatás.

Ha a szelepház sérül, cserélni kell a jeladót is. Ennek áráról jobb nem beszélni. Van azonban javító megoldás is, méghozzá annak legegyszerűbb változata: ki sem kell szerelni a jeladót, tehát nemhogy az abroncsot nem kell leszerelni, de még a kereket sem kell levenni.

Arról, hogy ez a sérülés milyen gyakori, nem szól a cég ismertetője, de bizonyára jelentkezik, hiszen ma már sok száz millió ilyen jeladó került gyári beszerelésre a világon.

hirdetés

Az EQUIP AUTO szakmai zsűrije az aftermarket termékek kategóriában „Ezüst Trófea” díjjal tüntette ki.

A technológia szerint a sérült, törött szelepházat kifúrjuk, így távolítjuk el. Az új szelepházat a csonkba becsavarjuk, tehát előtte menetet kell vágnunk a megmaradt csonkba. A szelepház behajtásakor menetrögzítő tömítőanyagot használunk. Az új szelep anyaga (nikkelbevonatú réz) miatt további korróziós veszéllyel nem kell számolnunk.

A technológiai idő némi rutin megszerzése után 10–15 perc. A kereket nem kell újra kiegyensúlyozni, mert az új szeleptest tömege csekély, nem okoz kiegyensúlyozatlanságot. Ha természetesen a javító indokoltnak látja, „értékesíthet” egy kiegyensúlyozást is.

A Ken-Tool javítókészlete a szükséges speciális fúrókat, a menetrögzítő tömítőanyagot és egy alapkészlet szelep mennyiséget tartalmaz.


Kapcsolódó dokumentum:


46


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés