Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. december | Olvasson bele!

ContiSilent-abroncs

A gumiabroncs-konstruktőrök, ha megannyi, sokszor egymásnak ellentmondó követelményt tudnak is teljesíteni, még mindig marad egy, ami csak nagyon nehezen oldható meg, ez a zajkeltés mérséklése. 

A motorzaj, a karosszéria-szélzaj mellett a gördülési zaj az, ami kis járműsebességnél domináns. Az autógyártók a környezetbe kisugárzott zaj csökkentése mellett a járműtestbe vezetett zaj jelentős mérséklését is elvárják. A gépjárműben ülők komfortérzete miatt tartják ezt szükségesnek.

hirdetés

 

A Continental újításával erre a problémára kíván gyógyírt adni. A megoldást az abroncs belsejébe, az abroncs gyártása után elhelyezett, vastag habanyag réteg adja. A habréteg mind az abroncsfelület deformációjából származó gördülési, mind a levegőszivattyúzási zajokat csökkenti. Ennek eredményeként a járműben utazókat 9 dB-lel kisebb zaj éri.

A gumiabroncs minden más tulajdonságát a habbetét nem érinti, a felnik azonosak, és a szerelésnél sem jelent problémát.

Az első autógyártó, aki a ContiSilent-technikát alkalmazza, az Audi lesz. Az A8 modellre az egyébként szerelt ContiSportContact 5 abroncsnál, valamint az RS6 és RS7 modellekre szerelt ContiSportContact 5 P 
abroncsoknál az RS6 mérete 285/30 ZR 21, az RS7 mérete 275/30 ZR 21. A gumiabroncs oldalfalán a ContiSilent- technológiára a RO1 felirat utal.


Kapcsolódó dokumentum:


12


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés