Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. április | Olvasson bele!

Fontos változás jön a tachográf szervizeknél

A közúti közlekedésben használt menetíró készülékekről (tachográfokról) 2005. december végén hozott rendeletet az akkori gazdasági és közlekedési miniszter, ezt módosítja a mostani rendelet. Az új jogszabály először is tisztázza a fogalmakat. A tachográf műhely olyan gépjármű fenntartó szervezet, amely – hatósági engedéllyel – tachográf-szerelést végezhet. A szerelés a tachográf beszerelését, üzembe helyezését, kalibrálását és javítását is jelenti. A javítás a készüléket lezáró plombák megbontását igénylő szerelést fedi.
A rendelet a tachográfok között azok digitális, illetve analóg működésmódja között tesz különbséget. A készülék beszerelését tehát tachográf műhely végezheti, kivéve, ha új járműről van szó. Akkor ugyanis a jármű gyártója, vagy annak elkülönült szervezeti egysége, továbbá a tachográf gyártója jogosult a beszerelésre.
A digitális tachográf szerelőnek a gyártó által meghatározott és igazolt ismerettel, továbbá személyre szóló műhelykártyával kell rendelkeznie. Az analóg készülékek is hasonló feltétellel javíthatók, de ott minden típushoz külön kell a gyártói kiképzés, viszont nincs szükség műhelykártyára.
Amikor egy tachográf műhely engedélyt kér a tevékenységére, hosszú listán szereplő feltételeknek kell megfelelnie. Így például legalább egy készülékgyártónak kell igazolnia azt, hogy a saját termékét javítani képes szerelővel rendelkezik a műhely, köztartozásmentes adózónak kell lennie a cégnek és be kell adni a cég képviselőjének az aláírási címpéldányát is. A műhely minden vizsgálatról jelentést készít és azt 2 évig megőrzi. A digitális készüléket csak akkor lehet újra kalibrálni, ha az utolsó 90 nap adatait előbb letöltötték. Ha a memória energiaellátásával van gond, akkor javítás előtt a megelőző teljes év adatállományát kell letölteni.

hirdetés
p>

Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés