Egy kis gumitörténet

A találmányt rögtön tesztelték is: a levegővel töltött kereket együtt gurították a háromkerekű tömörgumival szerelt kerekével, s lám, a levegővel töltött kerék csak gurult-gurult, messze lehagyva a másikat. A siker szemmel látható volt, így Dunlopnak új hátsó kerekeket kellett gyártani a háromkerekűre. 1888. február 28-án John megnyerte a kerékpárversenyt. Az atya jogos büszkeséggel írta emlékirataiban, hogy az első tömlős kerék több, mint 60 mérföldet tett meg defekt nélkül. A tízéves kisfiú maga mögött hagyta a felnőtt kerékpárosokat is.


1988. július 23-án a nyugdíjas állatorvos benyújtotta a szabadalmi hivatalba ötletét. Egy Belfast környéki kerékpárgyáros, Edlin gyorsan felismerte a találmány előnyét és alkalmazni kezdte az általa gyártott kerékpárokra. A találmány – ezt ma már tudjuk – nagyban hozzájárult a kerékpárgyártás és kerékpározás fellendüléséhez. Egymást érték a versenyek, s a versenysikerek nyomán Dunlop eladta szabadalmát Harvey du Cros gyárosnak, s közösen megalakították az első gyárat.
A feltaláló Dunlop 1894-ben eladta részvényeit, és visszavonult az üzlettől.

Szaki Tanuló 1991/1992. decemberi számából