Mercedes-fejlesztés – In-Drive fék villanyautókhoz

Talán nem mindenki gondolta volna korábban, hogy a villanyautók kerékfékszerkezete problémákat fog okozni, és új műszaki megoldások kifejlesztésére lesz szükség. 

A villanyautók regeneratív fékezése szinte teljesen kiküszöbölte a fékbetétek és féktárcsák használatának szükségességét. A villanymotorokkal – mondják a Mercedes mérnökei –
az esetek 98 százalékában kellő mértékben le tudják lassítani az autót. A Mercedes közlése szerint a 2026-os CLA-osztály új regeneratív fékrendszert kap, amely az első EV az autógyártó következő generációs MMA platformján, akár 200 kW-os regenerációra is képes. A jelenlegi EQS, egy nehezebb autó, mely akár 290 kW-os regenerációra is képes – mondta a Mercedes egyik mérnöke.

A fennmaradó 2 százalékban – például azokban a kritikus pillanatokban, amikor nagy sebességről hirtelen kell megállni – a hagyományos súrlódásos fékek továbbra is nélkülözhetetlenek lesznek. „Satufékezésnél” a féknek nagy teljesítményt kell kifejtenie, többek között a nagy járműtömeg miatt is. Ez elérheti a 2000 kW fékteljesítményt is, mely ahhoz kell, hogy a járművet állóra fékezzék, mozgási energiáját hővé alakítsák.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.