4WD gépjárművek görgőspadi fékvizsgálata
A görgős fékerőmérő próbapadi fékvizsgálat – mely szigorúan csak kerékfékszerkezet -vizsgálat – mind a műszaki vizsga, mind a javítóipar világszerte legelterjedtebb vizsgálati eljárása és berendezése. Előnyei vitathatatlanok, de ismerni kell a korlátait is. Ha arról van szó, hogy meg kell ismerni milyenek a gépjármű országúti fékezési tulajdonságai, erre választ, ezzel a módszerrel mérve, nem kapunk. Mert ez nem fékezésvizsgálat.
A szakma régóta próbál típusfüggetlen fékhatásossági (ami nem azonos a lefékezettséghatásossággal) értékelő paramétereket megalkotni, mert kell a minősítéshez, de ezeket a maguk helyére kell tenni.
A típusfüggő kerékfék-szerkezeti jellemzők értékelésének, mely jobb lenne, „csak” az a problémája, hogy ilyen adatok nem állnak rendelkezésre. A német „alternatív” fékvizsgálat ugyan már rendelkezik autótípus-függő kerékfék-szerkezeti fékerő-adatbázissal (FSD által kifejlesztett fékvizsgálati eljárásban), de ezt a „titkot” még nem tették közkinccsé.