4WD gépjárművek görgőspadi fékvizsgálata

A görgős fékerőmérő próbapadi fékvizsgálat – mely szigorúan csak kerékfékszerkezet -vizsgálat – mind a műszaki vizsga, mind a javítóipar világszerte legelterjedtebb vizsgálati eljárása és berendezése. Előnyei vitathatatlanok, de ismerni kell a korlátait is. Ha arról van szó, hogy meg kell ismerni milyenek a gépjármű országúti fékezési tulajdonságai, erre választ, ezzel a módszerrel mérve, nem kapunk. Mert ez nem fékezésvizsgálat.
A szakma régóta próbál típusfüggetlen fékhatásossági (ami nem azonos a lefékezettséghatásossággal) értékelő paramétereket megalkotni, mert kell a minősítéshez, de ezeket a maguk helyére kell tenni.
A típusfüggő kerékfék-szerkezeti jellemzők értékelésének, mely jobb lenne, „csak” az a problémája, hogy ilyen adatok nem állnak rendelkezésre. A német „alternatív” fékvizsgálat ugyan már rendelkezik autótípus-függő kerékfék-szerkezeti fékerő-adatbázissal (FSD által kifejlesztett fékvizsgálati eljárásban), de ezt a „titkot” még nem tették közkinccsé.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
KEYOU hidrogén teherautó és városi busz
Fokozatosan formálódik a hidrogénmobilitás, számos ismert gyártó fejleszt hidrogénüzemű haszonjárműveket, gőzerővel dolgozik az üzemanyagcellákon és a hidrogénmotorokon.
OM471 3.generáció, 4 százalék tüzelőanyagmegtakarítás
A napokban hivatalosan is bemutatásra került a Daimler OM 471 dízelmotor újabb verziója, amely immár a harmadik generáció. Hatékonyságának javulása számos motorinnováció eredm&e...
Az Autover új neve: Sekurit Service
A 30 éves évforduló változást hozott