Az EPB-mérés
Egy szerviz – mellesleg vizsgálóállomás is – szerződéses partnerének mielőtt elviszi a járművét az adott megyei hatóság vizsgálóállomására, komplett diagnosztikát végez, műszaki elővizsgát tart. Így tett a közelmúltban is egy olyan VW Polo személygépkocsival, amely elektronikus kézifékkel (EPB) szerelt.
A vizsgálóállomás még nem rendelkezik az elektronikus kézifék mérésére alkalmas ún. állókerekes fékpaddal (jogszabályi határidő: 2022. május 20.), ezért a rögzítőféket „hagyományos padon” mérte meg a jelenleg ismert gyári technológiának megfelelően, ahogy ezt az egész világon teszik, és megfelelőnek találta. A jármű elkerült a hatósági vizsgálóállomásra, ahol nem használva (nem ismerve?) a gyári mérési előírást, helytelenül mérve több mint 50%-os fékerőeltérést találtak, emiatt megkifogásolták a járművet. A mérés szintén nem állókerekes fékpaddal történt. Ez rendben is van, mert az „5”-ös (MR) így szól: „d) I. fejezet 3.2.3. pontjában meghatározott feltételekhez alkalmas próbapadok (az állókerekes mérést biztosítani képes) biztosításáig az elektromos működtetésű kézifékkel rendelkező járművek rögzítő fék vizsgálatát a járműgyártó előírása szerint, a konstrukciós kialakításnak megfelelően kell végezni.”