Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. október | Olvasson bele!

A lefékezettség meghaladja az 540%-ot



A Paul Ricard nevét viselő pályát 1970-ben avatták fel Le Castellet-ben, egy dél-franciaországi kisvárosban, a Provence-Alpes-Côte d’Azur régió levendulaültetvényeinek határában. Az ánizs ízű, aperitifként fogyasztott szeszes ital gyártója és névadója ezáltal szerette volna kedvelt vidékét egy nemzetközi szintű sporteseménynek otthont adó helyszínné virágoztatni, amit az egy évre rá itt megrendezett Formula–1 Nagydíjjal sikerült is. A mai pálya legszembetűnőbb különbsége a régebbiekhez képest a méltán híres sikán, amely az eredetileg 1,8 kilométeres Mistral-egyenest tör meg, ezzel létrehozva a pálya fékek szempontjából legizgalmasabb kanyarkombinációját.

5842 méteres hosszával Spa-Francorchamps, Baku, Silverstone és Szocsi után a bajnokság ötödik leghosszabb, magas szintű technikai tudást igénylő és változatos hol padlógázon, hol főúton való megengedett maximális sebességgel bevehető kanyarokkal tarkított pályája. A Brembo mérnökei által összeállított, 21 bajnoki pályából álló listán a Circuit Paul Ricardot a fékek tekintetében kis igénybevételű pályákhoz sorolták – ötös skálán kettes nehézségi indexszel. Egy teljes kör alatt átlagosan a pilóták – hasonlóan a bahreini és oroszországi pályákhoz – 15,5 másodpercet fékeznek. A Circuit Paul Ricardon a teljes verseny 17%-a során üzemeltetik a fékrendszereket, míg ez az érték Bahreinben 18% és Szocsiban 16%. A maximális lassulások átlagértéke 3,1 g, mivel a kilences kanyartól a célvonalig mindössze egy 3,1 g-s kanyar van, míg a soron következők egyike sem haladja meg a 2,3 g-t. Az energiadisszipáció (115 kWh) és a pedálerő össz. értéke a verseny alatt 330 kN, a 2019-es bajnokság legkisebb értékei között szerepelnek.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés