Személygépkocsik újabb kerékfékszerkezetei
Személygépkocsik kis méretű dobfékeinél még pár évtizede olyan konstrukciót alkalmaztak, amelynél a fékdobot tűziszegecseléssel rögzítették a kerékagyra, így azok egy közös alkatrésszé váltak, majd hamarosan egyetlen közös öntvényből alakították ki. Ebben kap helyet a kerékcsapágyazás is. Így tehát a fékdobcsere egyúttal kerékcsapágy- és kerékagycserét is jelentett. Ha a gépkocsi ABS-rendszerrel is el van látva, ezen a közös alkatrészen alakítják ki a kerékfordulatszám-érzékelő fogazott póluskerekét is.
A világ legkönnyebb dobfékjét a 3 hengerű VW Lupo-ba szerelték be. Ez volt az első eset, amikor a VW megerősített alumínium fékdobot alkalmazott a hátsó kerekeknél. Ahol a fékdob súrlódó felülete is alumínium mátrixból van, mely szinte kopásmentes szilíciumkarbid részecskéket tartalmaz (Al + SiC). A hátsó kerékfékszerkezet a súlycsökkentések révén 3,3 kg-mal vált könnyebbé. Természetesen a munkahenger is könnyűfém ötvözetből készült.