BMW általános előírás a fékek bejáratására
A BMW általános előírása a fékek üzemkész állapotba hozására – nevezzük bejáratásnak és vagy régi szakmai kifejezéssel vasalásnak – ha féktárcsát és fékbetétet cseréltünk:
1. 100 km/h sebességről közepes lassulással fékezzünk 50 km/h sebességre, majd gyorsítsunk ismét 100 km/h-ra, ezt a ciklust hatszor ismételjük meg, egy ciklus kb. 500 m út alatt történjen meg.
2. 100 km/h sebességről közepes lassulással fékezzünk 50 km/h sebességre, majd gyorsítsunk ismét 100 km/h-ra, ezt a ciklust ötször ismételjük meg, egy ciklus kb. 250 m út alatt történjen meg.
3. Ismételjük meg az 1. pont alatt leírtakat.
4. A gépkocsi haladása közben engedjük a féket lehűlni, majd kétszer, háromszor fékezzük állóra az autót.
Ezt az eljárást végigcsinálni például egy belvárosi autószerviznek nem problémamentes feladat. „Csúcsragadozóknál” pedig nagyon tanácsos lenne. Ma a BMW szervizekben a féktárcsa-, fékbetétcsere utáni fékbejáratást kicsit egyszerűsítik. A minden fékbetét gyári dobozában megtalálható figyelemfelhívó cédulát átadják az autósnak, kérve, hogy lógassa fel a visszapillantó tükörre és tartsa be az arra nem magyarul írtakat: az első 200 km-en, ha lehet, tartózkodjon a gépkocsi vezetője az indokolatlanul erőszakos fékezéstől.