Az EU és a Közlekedési Bizottság

Az elemzők összességében arra a következtetésre jutottak, hogy a Bizottság átfogó uniós programot dolgozott ki a biztonság növelése érdekében, ambiciózus célkitűzésekkel 2030-ra és 2050-re. Ám megállapításuk szerint a javulás jelenlegi üteme mellett az EU és a tagállamok további erőfeszítései nélkül a célok valószínűleg nem valósulnak meg.

Ha az EU 2021-es közúti halálozási statisztikáját elemezzük, a legnagyobb arányban a veszélyeztetett felhasználók (47%) voltak az áldozatok, őket szorosan követik az autókban ülők (45%). Fontos megemlíteni, hogy a települések belterületein a halálesetek közel 70%-áért a veszélyeztetett felhasználók voltak felelősek.

2022-ben az EU-ban 46 haláleset jutott egymillió lakosra vetítve, jelentős eltérésekkel a tagállamok között. Svédországban és Dániában a legalacsonyabb az arány, 22, illetve 26. A legmagasabb számok Romániában mutatkoznak, ahol egymillió lakosra 86 közúti haláleset jut. 

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.