Az EU elfogadta az Euro 7/VII rendeletet

Az EP képviselői április 10-én zöld lámpát adtak az Euro 7/VII előírásnak, mely csökkenti a személyautók, kistehergépkocsik, buszok, teherautók és pótkocsik emisszióját. A 297 igen, 190 nem és 37 tartózkodás mellett a Parlament elfogadta a Tanáccsal elért megállapodást az Euro 7 szabályozásról (járművek típusjóváhagyása és piacfelügyelete). 


Emissziócsökkentés, akkumulátortartósság növelése

Az M1 és N1 kategóriákban fenntartják a jelenlegi Euro 6 tesztkörülményeket és kipufogógáz-kibocsátási korlátokat. A buszok és teherautók esetében szigorúbb korlátokat alkalmaznak a laboratóriumi és valós vezetési körülmények (RDE) között mért kipufogógáz-kibocsátásra, miközben fenntartják a jelenlegi Euro VI-os tesztkörülményeket.

Az EU-előírás először tartalmaz fékporkibocsátási határértéket (PM10) személyautók és kistehergépjárművek esetében, valamint minimális teljesítménykövetelményeket az elektromos és hibrid autók akkumulátorának tartósságára vonatkozóan.

Minden járműhöz elérhetővé válik egy Környezeti Járműigazolvány, amely tartalmazza az autó környezeti teljesítményére vonatkozó információkat a regisztráció pillanatában (például a szennyezőanyag-kibocsátási korlátokat, CO2-kibocsátást, tüzelőanyag- és elektromosenergia-fogyasztást, elektromos hatótávolságot, akkumulátortartósságot). A járműhasználók számára naprakész információkat biztosítanak a tüzelőanyag-fogyasztásról, az akkumulátor állapotáról, a szennyezőanyag-kibocsátásról és egyéb releváns információkról, amelyeket a fedélzeti rendszerek és monitorok generálnak.

Az előadó, Alexandr Vondra (ECR, CZ) így nyilatkozott: „Sikerült egyensúlyt találnunk a környezeti célok és a gyártók érdekei között. Biztosítani szeretnénk az új, kisebb belső égésű motorral rendelkező autók megfizethetőségét a hazai vásárlók számára, és egyidejűleg lehetővé tenni az autóipar számára a szektor várható átalakulására való felkészülést. Az EU mostantól a fékek és a gumik emisszióit is kezeli, és biztosítja az akkumulátorok magasabb tartósságát.”

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.