Képalkotó radarok és a valós redundancia

A gépjárműhaladás automatizálása és az önvezetés K+F világprogramjában nagy szerep jut azoknak a startupoknak (szigorúan egy célfeladatra koncentráló induló vállalkozásoknak), amelyek nagy szellemi tőkével, saját ötletekkel próbálnak eredményt elérni. Tudjuk, hogy Magyarországon is, e témakörben, vannak kiválóak, akik már elérték céljukat, valamelyik multi tulajdoni részesedést szerzett bennük. Ebben a műfajban a világon az első az egyenlők között a Mobileye (ejtsd mobiláj).

A Mobileye-t 1999-ben alapította a Jeruzsálemi Héber Egyetem professzora, Amnon Shashua, amikor tudományos kutatásait egy olyan környezetérzékelő gépi látórendszerre fejlesztette, amely képes felismerni a járműveket egy kamera és egy szoftveralgoritmus segítségével. Megalakulása óta az autóipari biztonsági technológiák beszállítójává fejlődött, amely azon alapul, hogy „intelligenciát” ad az olcsó kamerákhoz kereskedelmi forgalomba hozatal céljából.

A Mobileye 2004-ben megalapította első kutatóközpontját, és négy évvel később, 2008-ban piacra dobta az első generációs EyeQ1 processzort. A technológia a vezetőnek nyújtott segítséget, beleértve az AEB-t (automatikus vészfékezés). Az egyik első olyan jármű, amely ezt a technológiát alkalmazta, az ötödik generációs BMW 7-es volt. A chip későbbi verzióit mind a mai napig folyamatosan fejlesztik. 2013-ban a Mobileye bejelentette, hogy 25%-os részesedését eladja Blue-chip-befektetőknek 400 millió dollárért, így a cég értéke körülbelül 1,5 milliárd dollár. A Mobileye 2014- ben lépett a New York-i tőzsdére. Az év végére a Mobileye technológiáját 18 különböző OEM-gyártó által gyártott 160 autómodellben alkalmazták. 2017-ben a Mobileye bemutatta a biztonságos önvezető autók matematikai modelljét, amely Amnon Shashua vezérigazgató és Shai Shalev-Shwartz technológiai alelnök kutatása alapján készült. 

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.