A 7,7 milliárd dolláros Renault-Geely vállalkozás a Toyotát próbálja kihívni

A Renault és a Geely vegyesvállalati megállapodást írt alá egy új, 7,7 milliárd dolláros vállalat létrehozásáról, amelynek feladata hibrid hajtásláncok és hatékonyabb belső égésű motorok fejlesztése. A Renault sajtóközleménye szerint a két autógyártó 50%-os részesedést kap a vegyesvállalatban. A megállapodás a Renault, a Geely és az Aramco olajtársaság által 2023. március 2-án aláírt szándéknyilatkozatot követi. Az Aramco „értékel” egy befektetést az új vegyesvállalatba, amely szintetikus tüzelőanyagokkal és hidrogénnel kapcsolatos kutatásokat finanszírozna. A vegyes vállalat, amely a Renault madridi és a kínai Hangzhou-öbölben található Geely üzemből fog működni, "célja, hogy a következő generációs hibrid és rendkívül hatékony hajtáslánc-megoldások vezetőjévé váljon, hogy az elkövetkező években kielégítse a világméretű keresletet."

A tervek között szerepel az éves gyártási kapacitás ötmillió darab belső égésű motor, hibrid és plug-in hibrid komponens, valamint sebességváltó. Ezeket az alkatrészeket a Renault és a Geely szállítja személygépkocsiikhoz. Ez magában foglalja a főbb Renault és Geely márkák, valamint a Renault-val rokon Nissan és Mitsubishi, valamint a Geely tulajdonában lévő Volvo és Proton autóit.

Ezenkívül a Renault azt tervezi, hogy a vegyesvállalatot könnyű haszongépjárművek hajtásláncaihoz, valószínűleg az olasz Punch Torino beszállítóval együttműködve, valamint hibrid akkumulátorokhoz használja majd.

A Renault szerint a vegyes vállalat hajtásláncok portfóliójával és regionális lábnyomával a globális belső égésű és hibrid piac 80%-át fogja lefedni. Ezzel a léptékkel a Toyota lesz a célpont, amely régóta uralja a hibrideladásokat. Ez az a terület, amelyet a Geelynek és a Renault-nak (a szövetségi partnerekkel, a Nissannal és a Mitsubishivel együtt) eddig nem sikerült feltörnie. A Nissan egyesült államokbeli e-Power hibridjei, amelyeket egykor a márka új jellegzetes technológiájaként mutattak be, sokáig késik az egyesült államokbeli termékek esetében, bár néhány más piacon már elérhetők.