A segítség hátulról jön

Napjainkban a startupok világából kerülnek ki a legfantasztikusabb ötletek, de hát ez is a célja, sajátja ennek a vállalkozási formának. A lángeszűeket, többnyire a fiatal generációt, nem kötik nagyüzemi korlátok, visszahúzó erők, és az sem zavarja őket, hogy amit kitalálnak, az eddig még nem volt, és minden mai gyakorlatnak ellentmond. Szerencsére! Az ötlettől a prototípusig hosszú az innováció útja, és csak akkor ér valamit, ha azt megveszik, be tud épülni, hasznosul a gyakorlatban. A mobilitás is az egyik kedvenc „vadászterületük”, de még az „ősi” autótechnikában is tudnak újat hozni. Kevés azonban közülük az, amelyet reálisan életképesnek tarthatunk, és érdemes is szólni róla. Amit most ismertetünk, eljutott az innováció utolsó szakaszába, megvették, megvalósítják. Ez a saját hajtással rendelkező félpótkocsi.

Már egy éve annak, hogy az „eTrailer” -ről hírt adott a szaksajtó. Az Aachen melletti Eschweiler városában 2018-ban alapított cég, a Trailer Dynamics GmbH szakembereinek az az eretnek gondolat jutott az eszükbe, hogy a kamionok félpótkocsiját önálló rendszerrel motorizálják: elektromos hajtásúvá alakítják át. Tavaly álltak ötletükkel a szakmai nyilvánosság elé, súlyukat alaposan megnövelve a támogatóként, szakmai partnerként megnevezett Krone Group hátterével. A Krone Csoport piacvezető a haszongépjármű-pótkocsik és a mezőgazdasági gépészet területén. Haszonjármű üzletágának termékportfóliója függönyös, hűtő- és szárazteher-szállító félpótkocsikat, konténeralvázakat, cserélhető karosszéria-rendszereket, pótkocsikat, valamint CEP (futár, expressz és csomag) járműveket tartalmaz. A Krone gyártókapacitása nagy, technológiája high-tech, fejlesztési részlegei felkészültek. Napjainkban elkötelezettek a „Mission Beyond Zero” koncepciójuk iránt, mely a dekarbonizációt, a CO2 -kibocsátás-mentességre való törekvésüket jelenti.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.