Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2022. november | Olvasson bele!

Continental második generációs körpanoráma

hirdetés

A Continental bemutatta térhatású kameratechnológiájának következő generációját, a ProViu 360 2nd Generation Surround View System rendszert. A ProViu teljes 360 fokos körpanoráma képet ad a jármű közelkörzetéről, így teljessé téve a jármű körüli képi információk világát a sofőrök és gépkezelők számára. A megoldás nem kis előrelépés a balesetmegelőzésben, a pontos navigálás segítésében, illetve a munka és egyes mozzanatsorok meggyorsításában.

A rendszer négy nagy teljesítményű HD autókamerából, egy központi monitorból, illetve egy vezérlőből áll. A teljes rendszer utólag is beépíthető a különböző járművekbe és munkagépekbe, mint azt a Continental anyagának ritka igényességgel készült kiváló ábrái is bemutatják nekünk.

A HD felbontású kép dinamikus 3D nézetben jelenik meg a 10 hüvelykes (25,4 cm) érintőképernyős központi monitoron, amely egy vezetőtérben nem mondható éppen kicsinek, és teljes képi világával valóban a magabiztos manőverezéshez szükséges információkat adja. Nagy felbontása minimalizálja a manőverezési kockázatokat, és a holttér többé nem ad aggodalomra ad okot, mivel szinte nincs is, illetve a rendszer folyamatosan észleli a többi közlekedő személyt, gépjárművet, eszközt vagy akadályt, tereptárgyat a jármű körül.

hirdetés

A kamerák egyenként 180 fokot meghaladó szögű és nagy felbontású – a fotózásból ismert (a szerk.) - halszem-lencséi egymás szektorát átfedve figyelik a járművek oldalait, hátulját és elejét, automatikus kontraszt és fényerő szabályzásúak. Az elektronikus vezérlőegység egyesíti a négy kameraképet a pilótafülkében lévő kijelzőn, így virtuális madártávlati képet biztosít a járműről, beleértve az összes – addigi - holtteret is.

A rendszer élő, valós idejű képeket biztosít, akár különböző nézőpontokból is, a kezelő pedig egy gombnyomással válthat a 2D és a 3D megjelenítések között, 2D módban a közvetlen környezetre fókuszál, a 3D módban pedig még több információt szolgáltat a környezetről és a többi közlekedőről.

Aki kicsit is követi a témához kapcsolódó cikkeinket, annak rögtön a szeme előtt lebeghet a különböző ADAS (Advanced Driver Assistance System) rendszerek egymásba integrálásának trendje. Mindez a technológia radar, illetve LiDAR rendszerekkel egyesítve már egy magasabb biztonsági faktor képét vetíti a közlekedésben és a munkagépek (nehéztechnika) világának szereplői elé. Használható haszongépjárművekben, nehéz tehergépjárművekben, mezőgazdasági és építőipari gépekben, buszokban és szabadidős járművekben.

 

forrás: continental.com


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés