E-gépjárművek mentése - 1. rész

Balesetet szenvedett, nagyfeszültségű (HV) energiatárolókkal, valamint az elektromos hajtás ehhez tartozó alkatrészeivel szerelt gépjárművek kezelése, amennyiben ezeket a járműgyártó sorozatgyártásban szerelte be, vagy a járműgyártó utólagos megoldásként jóváhagyta.
A VDIK (Verband der internationalen Kraftfahrzeughersteller) a Nemzetközi Gépjárműgyártók (németországi) Szövetsége annak érdekében, hogy a nagyfeszültségű rendszerrel szerelt, balesetet szenvedett gépjárművekkel kapcsolatos műveletekben a résztvevők intézkedési javaslatokat, ajánlást kapjanak, útmutatót dolgozott ki valamennyi érintett német hatósággal. A dokumentum az „Unfallhilfe & Bergen bei Fahrzeugen mit Hochvolt- und 48V-Systemen Antworten auf häufig gestellte Fragen” címet kapta, mely a nagyfeszültségű hajtású és a 48 V-os hajtásrendszerű karambolos gépjárművek mentésével, biztonságba helyezésével kapcsolatban gyakran felmerülő kérdésekre ad választ. Ezt a nemzetközileg is jelentős, sőt meghatározó dokumentumot az Autótechnikában csak kivonatosan ismertetjük, célunk a figyelemfelkeltés. A VDIK felhívja a figyelmet, hogy ha más országokban használják ezt a dokumentumot, a nemzeti jogszabályokhoz hozzá kell igazítani. A dokumentum hazai szabályozások, helyi előírások megfogalmazásához is nyújthat segítséget.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője