Guruló kockázattá alakított pótkocsi

Hiába nincsenek a pótkocsik a „reflektorfényben”, a meggondolatlan átalakítás az O1, O2 járműkategóriákat is a közúton fokozott közlekedésbiztonsági kockázatúvá teszi. A laikus járműtulajdonosok sokszor funkcióorientáltan alakíttatják át céljaiknak megfelelően a pótkocsikat, az alap paraméterhatárokat figyelmen kívül hagyva.
Ezt csak fokozza, mikor az eladáskor a vevőt erről nem is tájékoztatják, aki adott esetben a hazafelé úton szembesül a tömegnövekményből adódó vezetési nehézségekkel, adott esetben a nem várt defektről, és ennek következményeként a trailerezési költségekről nem is beszélve. Majd amikor beszállításra kerül egy kimondottan pótkocsik gyártására szakosodott vállalkozás telephelyére, és az ottani szakember átnézve a pótkocsit csak annyit tud mondani: „Vissza az eladónak!”, na, az az igazi csattanó. Amikor azonban az eladó elhatárolódik mindentől, hallani sem akar semmiről, akkor a feltárt és vélelmezett tények ismeretében maga a szakember javasolja a szakértői szemlét. Gondoljunk bele, hogy milyen mechanikai igénybevételről beszélünk, mikor a gumiabroncs mellett maga a fém zártszelvény vázkeret is „meghasasodik”!
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Biciklisvédelem szenzorokkal
Az „Active Brake Assist 5” (ABA 5) folyamatosan működő radar- és kameratechnológiát használ az út és a holttér figyelésére.
Induktív rezolver forgórész helyzetérzékelő
Az elektromotorok nyomatékszabályzásának főszereplője a rezolver, melyet hívhatunk az elektromotorok „főtengelyjeladójának”.
Brake by Wire: a hidraulikus fékrendszerek alternatívája
Hallottunk már róla, de dolgunk még nem volt vele. A gépjárművek adatkommunikációs rendszereinek robbanásszerű fejlődése húzza őket is.