A villanyautósok mumusa az akkumulátor

A használtautó-vásárlás többnyire csapdák sorozata: eltitkolt töréskárok, meghamisított futás-km, rejtett hibák, gányolt javítások, kiherélt, illetve krekkelt rendszerek stb. Alapos műszeres átvizsgálással ezek java része feltárható, ha a vevő igényes. A használtautó-kereskedelem festett világ. Tisztelet a kivételeknek, az emberi színjáték (agitprop) minden műfajában kiváló. Kisebb-nagyobb elhallgatások következményei többnyire nem végzetesek, elháríthatók. De mi van a villanyautókkal?

Kérdéssel kezdünk: A tisztán villanyautókkal új korszak kezdődik-e a használtautó-kereskedelemben?

A villanyautó is autó, a „hagyományos” problémák mindegyike jelentkezhet itt is. Mégis van egy nagy különbség, mely nemcsak a maradványértéket, de egyáltalán az eladhatóságot is meghatározza, ez a trakciós akkumulátor eladáskori „egészsége”.

Az akku igazi zsákbamacska. Tudjuk, hogy idővel – ez természetes folyamat – a mai lítiumos kapacitását veszti olyan mértékben, hogy gépjárműhajtás akkujaként már nem használható. Azt is tudja már a szakma, hogy mód van akkujavításra, kisebb egységekkénti cserére, ezzel jelentős élettartam-növelés elérésére. Használt villanyautó komplett akkupakkjának cseréje, ma az a helyzet, hogy nem éri meg. Esete válogathatja, ne zárjuk ki ezt a lehetőséget sem. Tudni kell tehát, hogy az eladásra kínált villanyautónak milyen állapotban van az akkumulátora. Ez a dolog alfája és ómegája.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.