RDE már az L kategóriában is

Az Euro 5 és az azt megelőző Euro 4 mára globális precedenst teremtett a károsanyag-kibocsátás terén a világon, ezért az EU Euro 5 kompatibilis motorkerékpárokkal találkozhatunk az USA-ban, Japánban és Ausztráliában egyaránt. A komplex elfogadottságot mutatja, hogy pl. a Honda Euro 5-ös szabványnak megfelelő Africa Twinje ma már ugyanaz Európában, mint Kínában. Ez általában azért van így, mert a gyártók számára sokkal praktikusabb és költséghatékonyabb egy motorkerékpárt gyártani, nem pedig az egyes országokhoz szabott modelleket, bár van néhány kivétel, ahol a motorokat kissé módosítani kell a helyi piacok követelménye szerint. Látható, hogy a motorkerékpároknál az Euro 5 határértékek tovább csökkentik a kipufogógáz-szennyezést és rendkívül hasonlóak az autók Euro 6-os határértékeihez. Az Euro 5 kötelező minden új típusjóváhagyással rendelkező motorkerékpárra, beleértve a segédmotoros kerékpárokat is, néhány kisebb piaci kategória kivételével, mint például a trial kerékpárok.

Ha visszaemlékszünk, akkor az Autótechnika 2021/01. számában (AMI A CSÖVÖN KIFÉR, DE NEM MINDEGY, HOGY MI…) az elmúlt évet többek között azzal kezdtük, hogy részleteztük, hogy „2021. január 01-től minden új motorkerékpárnak – amelyet az Európai Unióban értékesítenek – meg kell felelnie a következő generációs „Euro 5” kibocsátási követelménynek!” Azóta eltelt egy év, mely mind a gyártói tapasztalatokat, mind a piacok reagálását jól szemléltette, így ezekre támaszkodva nézzünk a jövőbe.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.