A BOSCH válasza: SDA

A járműgyártók egy része, a közeljövőben egyre többen, új járműmodelljeik elektronikai rendszereinek, szoftverjeinek védelme okán, manipuláció és krekkertámadások kivédését megakadályozandó, a diagnosztikai csatlakozón keresztüli illetéktelen hozzáférést szoftveres biztonsági lezárással védik.

A lezárás azt jelenti, hogy nem minden diagnosztikai (irányítóegység) funkció érhető el jogosult hozzáférés nélkül. Tehát a teljes diagnosztika nem lehetséges engedély nélkül. A gyártóknak saját biztonsági koncepcióik vannak. Az eredmény: különböző megoldások, előfeltételek és fizetési feltételek. A lezárt rendszerekben továbbra is elérhetők a passzív diagnosztikai tevékenységek, például a hibakódok kiolvasása. Általában védik az aktív diagnosztikai tevékenységeket, ide tartozik például az adaptáció vagy törlés, a vezetőtámogató asszisztensrendszerek kalibrálása.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.