A BOSCH válasza: SDA

A járműgyártók egy része, a közeljövőben egyre többen, új járműmodelljeik elektronikai rendszereinek, szoftverjeinek védelme okán, manipuláció és krekkertámadások kivédését megakadályozandó, a diagnosztikai csatlakozón keresztüli illetéktelen hozzáférést szoftveres biztonsági lezárással védik.
A lezárás azt jelenti, hogy nem minden diagnosztikai (irányítóegység) funkció érhető el jogosult hozzáférés nélkül. Tehát a teljes diagnosztika nem lehetséges engedély nélkül. A gyártóknak saját biztonsági koncepcióik vannak. Az eredmény: különböző megoldások, előfeltételek és fizetési feltételek. A lezárt rendszerekben továbbra is elérhetők a passzív diagnosztikai tevékenységek, például a hibakódok kiolvasása. Általában védik az aktív diagnosztikai tevékenységeket, ide tartozik például az adaptáció vagy törlés, a vezetőtámogató asszisztensrendszerek kalibrálása.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Brake by Wire: a hidraulikus fékrendszerek alternatívája
Hallottunk már róla, de dolgunk még nem volt vele. A gépjárművek adatkommunikációs rendszereinek robbanásszerű fejlődése húzza őket is.
BorgWarner segítség turbóméretezéshez
Egyetemi hallgatók, illetve tunerek központi témája a turbófeltöltő. Kinek ne lenne turbófeltöltő története a szakmában, főként tuner vonalon.
Generátor hibák nyomában
Alig van, aki ne tapasztalta volna már, hogy a nyári kánikula tud érdekes hatással járni autóink egyes részegységei tekintetében.