Mobil töltőoszlopok a komfortosabb töltésért

A plug-in hibridek „procedúraigényes” töltési rítusa az egész világon probléma, a tulajdonosok erre időt nem fordítanak, inkább járnak a belső égésű motorral. Londonban a Trojan Energy startup „mobil töltőállomásokat” tesztel. Kísérleti közműfejlesztés keretében a járdákba épített csatlakozóaljzatokkal szaporítják a töltési lehetőségeket, a megoldás jelenleg a londoni Brent és Camden városrészekben érhető el. A két városrészben elérhető lehetőség segítségével a gépjárművek felszereltségéhez tartozó „töltőállomással”, a járdákban kiépített csatlakozóaljzathoz rögzítve parkolás közben tölthetőek a gépjárművek. Ezáltal a töltésnek nem feltétele a nyilvános töltőállomások felkeresése, csökken a töltéssel járó procedúraigény, illetve csökkennek azok az utcai rendezetlenségek, amelyek a nyilvános utcai töltés igénybevételével járnak.

A STEP (Underurface Technology for Electric Pathways) kísérleti programja során 200 járdaperem alatti csatlakozóaljzatot telepítenek, a projekt 3 millió fontot (a jelenlegi árfolyamon 3,9 millió dollárt) kap az Innovate UK társalapításában. A Trojan Energy töltőállomása használaton kívül a járda síkjába ereszkedik vissza. A hozzáféréshez a járművezetők behelyezi azt a kihúzó tüskét, melyet az autóban magával visz, és ezzel kihúzza a töltőcsatlakozót a járdából, rácsatlakoztatja a töltőkábelét. A töltés végeztével a hengeres töltő kiállást visszatolja a járdába.  Az állomások 2 kW és 22 kW közötti teljesítményt tölthetnek, és a vállalat szerint akár 18 állomást is képes egyszerre működtetni egyetlen áramforrás. A Trojan Energy azt is állítja, hogy töltőállomásai jármű-hálózatra készek, vagyis lehetővé tehetik, hogy az autók visszavezessék az áramot a hálózatba. Úgy tűnik azonban, hogy ehhez az autóba beépített kétirányú töltési képességre is szükség van.

A Trojan messze nem az egyetlen startup, amely olyan töltőállomásokat fejleszt, amelyek beleolvadnak a városi tájba. Szintén az Egyesült Királyságban az más kísérletek az utcai lámpaoszlopokra és kábeldobozokra épített a koncepcióval próbálták meg függetleníteni a töltést a nyilvános töltőállomásoktól.

 

forrás: https://www.trojanenergyltd.com