Gyengélkedő Passat, inaktív szervokormánnyal

Cikkünkben egy háromhengerező PD TDI nyűgjeire keressük a választ, majd a műszerfalon világító kormányszervo-hibajelzést is eltüntetjük. Terjedelmi okokból kerüljük az olvasmányos stílust, inkább pontokba szedjük a méréseket.

A jármű adatai: VW Passat 2007-ből, 2.0 PD TDI BMP motorkóddal.

Hiba: gyenge motor, háromhengerezés, villogó izzítás-visszajelző és világító szervokormány-visszajelző.

Korábbi, eredményt nem hozó alkatrészcserék, vizsgálatok:

– alacsony teljesítmény, időszakos háromhengerezés miatt cserélt PD-elemek,

– alacsony teljesítmény, időszakos háromhengerezés miatt cserélt kábelköteg a szelepfedél alatt,

– alacsony teljesítmény, időszakos háromhengerezés miatt cserélt motorvezérlő ECU,

– korábbi (külföldi) diagnózis szerint a gyanús PD-elem „megkapja a feszültséget”,

– szervokormány-visszajelzés miatt cserélt elektromos kormányrásegítő.

Mire a gépkocsi a műhelyünkbe került, az időszakos hengerkimaradás szerencsénkre majdnem hogy állandó hibajelenséggé fajult. Feladat tehát a hibák feltárása, elhárítása.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.