A Volvo S40 rapszodikus leállásai

Szervizünkbe nemrég egy 2002-es gyártású, 2.0 benzinmotorral szerelt Volvo S40 érkezett. Az ügyfél arra panaszkodott, hogy az autó a legváratlanabb helyzetekben képes leállni. Legyen az egyenletes tempóval való gurulás, padlógáz vagy éppen alapjárat, nem számít. A tünet pedig mindig ugyanaz. Az autó egyik pillanatról a másikra minden előjel nélkül leáll, a műszerfalon kigyúlnak az álló motorra jellemző figyelmeztető fények (MIL-lámpa, töltésjelző). Gyújtáslevétel után a motor elsőre indítható, tárolt hiba egy másik szerelő szerint nincs.
Miután az autót átvettük, a hibatárolót olvasva mi is azt tapasztaltuk, amit az előbb említett kolléga. A motorvezérlő hibatárolója üres. No persze ez nem azt jelenti, hogy a váratlan leállás pillanatában is az volt, hiszen ha utána kifogástalanul működött minden, az önellenőrzési ciklusok során a hiba már magától törlődhetett.
Az élőadatlisták elemzése megint nem vezetett semmilyen eredményre. A vezérlőegység tápellátása megfelelő volt, a lambda-szabályozás tökéletesen működött, a keverékillesztések középérték körül alakultak. Következett egy órányi próbakör, ami alatt az autó jelét sem adta, hogy önakaratából nem szeretne továbbmenni.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
A „H2Accelerate” előlendíti az tüzelőanyagcellás teherautó bevezetését
A Daimler Truck, az Iveco, az OMV, a Shell és a Volvo Csoport áttörést szándékozik elérni a hidrogénhajtású teherautó terén.
A Texas Instruments bemutatja a vezeték nélküli akkumulátorkezelő rendszert
A Texas Instruments a CES 2021 kiállításon vezeték nélküli akkumulátormenedzsment rendszert (BMS) mutat be.
A DLR kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat kutat
A Német Légi és Űrutazási Központ tizenegy európai partnerrel kutatja a kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat.