A Volvo S40 rapszodikus leállásai

Szervizünkbe nemrég egy 2002-es gyártású, 2.0 benzinmotorral szerelt Volvo S40 érkezett. Az ügyfél arra panaszkodott, hogy az autó a legváratlanabb helyzetekben képes leállni. Legyen az egyenletes tempóval való gurulás, padlógáz vagy éppen alapjárat, nem számít. A tünet pedig mindig ugyanaz. Az autó egyik pillanatról a másikra minden előjel nélkül leáll, a műszerfalon kigyúlnak az álló motorra jellemző figyelmeztető fények (MIL-lámpa, töltésjelző). Gyújtáslevétel után a motor elsőre indítható, tárolt hiba egy másik szerelő szerint nincs.

Miután az autót átvettük, a hibatárolót olvasva mi is azt tapasztaltuk, amit az előbb említett kolléga. A motorvezérlő hibatárolója üres. No persze ez nem azt jelenti, hogy a váratlan leállás pillanatában is az volt, hiszen ha utána kifogástalanul működött minden, az önellenőrzési ciklusok során a hiba már magától törlődhetett.

Az élőadatlisták elemzése megint nem vezetett semmilyen eredményre. A vezérlőegység tápellátása megfelelő volt, a lambda-szabályozás tökéletesen működött, a keverékillesztések középérték körül alakultak. Következett egy órányi próbakör, ami alatt az autó jelét sem adta, hogy önakaratából nem szeretne továbbmenni.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.