Tanulságos történetek szakértői szemmel IV.

Sajnos többször is tapasztalhatjuk, hogy a gépjármű-fenntartói tevékenységek során a mielőbbi profi tszerzés, illetve a rövid távú gondolkodás – valahogyan csináljuk meg a rendelkezésre álló eszközparkkal – felülírja a szakmaiságot, valamint a komplex előrelátást. Így előfordulhat, hogy a kontármunka jobb esetben csak kárt, roszszabb esetben akár a közlekedésbiztonság direkt, vagy indirekt módon történő veszélyeztetésével balesetet is okozhat.
A következő szakértői eset jól szemlélteti, hogy az általános technológiák alkalmazása „tüneti kezelésnek minősülhet”, és a járműgyártók elvárásainak figyelmen kívül hagyásával „időzített bombát” hozhatunk létre. A szervizeknek nem szabad elfelejteniük, hogy a tevékenységüket szabályozó 1/1990. (IX. 29.) KHVM rendelet egyértelműen előírja, hogy a tanúsítási kötelezettséget oly módon kell elvégezni, ahogy a gyártó a jármű karbantartási utasításában azt előírta, az abban foglalt technológiai előírások betartásával és eszközökkel.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.
Renault Trucks Optifleet - Új "Health" és "Safety" modulokkal
A Renault Trucks Optifleet flottakezelési megoldásának segítségével a fuvarozó cégek az üzemeltetési költségek csökkentésével és az ügyfelek elégedettség&e...
Rendelet
A Kormány 577/2022. (XII. 23.) Korm. rendelete a közlekedési hatósági jogalkalmazással összefüggő egyes közlekedési tárgyú jogszabályok eltérő alkalmazásáról.