Alkatrészek felülettisztítása szódaszórással

Az Autótechnika 2017/8-as számában már írtunk felülettisztító eljárásokról, ugyanis „Autószerelő a homokozóban” címmel kiveséztük a homokszóró berendezéseket és a szükséges háttértechnikát. Most egy felfutóban lévő technológiát választottunk a tematikának megfelelően: a nátrium-hidrogén-karbonátos tisztítást, vagy, ahogy a legtöbben hívják, a szódaszórásos technológiát vesszük górcső alá.
A homokszórás viszonylag kis költségű felülettisztítási eljárás, de sajnos vannak korlátai: még a legkisebb kvarchomok is maradandó alakváltozást okozhat a vékony lemezeken, illetve a motoralkatrészek esetén a tisztítás során valamennyi kvarchomok mindig marad az alkatrészekben, amit nehezen lehet kimosni. Az alumínium alkatrészeknél nehézséget okozhat, hogy a nagy erővel becsapódó homokszemcsék nemcsak a szennyeződéseket távolítják el, hanem magát a fémet is kikezdik.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
A Shell Helix Ultra új utat nyit a motorolaj-védelmet adó új szabvány felé
Az új API SN PLUS szabvány bevezetésével egyidejűleg a Shell Helix Ultra bemutatja új termékcsaládját, amely fejlett védelmet nyújt a korszerű turbófeltöltős motoroknak.
A „H2Accelerate” előlendíti az tüzelőanyagcellás teherautó bevezetését
A Daimler Truck, az Iveco, az OMV, a Shell és a Volvo Csoport áttörést szándékozik elérni a hidrogénhajtású teherautó terén.
A Texas Instruments bemutatja a vezeték nélküli akkumulátorkezelő rendszert
A Texas Instruments a CES 2021 kiállításon vezeték nélküli akkumulátormenedzsment rendszert (BMS) mutat be.