Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. március | Olvasson bele!

Hella Tech

MERCEDES W 204 – ZAJOS LEVEGŐTERELŐ A KLÍMARENDSZERBEN

A 2007 után gyártott Mercedes W 204-es modelleknél, ha recsegő, kattogó hangot hallunk az utastérben a klímarendszer felől, akkor valószínűleg a légterelő lap rugójának hibája a zaj oka.

A probléma megoldásához az alábbi lépéseket érdemes tenni:

– Vegye le a műszerfal alatti burkolatot!

– Szerelje ki a kesztyűtartót!

– Szerelje ki a rugókat a légterelő lapból!

– Szerelje be az új rugókat (A2048310079) és zsírozza meg a rögzítési pontokat!

hirdetés

– Próbálja ki a rendszert!

– Ha mindent rendben talál, szerelje vissza a kesztyűtartót és a burkolatot!

A CITROËN 2,2 HDI NEHEZEN INDUL ÉS ERŐTLEN A MOTOR

A probléma leírása: 2006-nál újabb gyártású, 2,2 HDI FAP, DW12 (motorkód: 4HX/4HY) motorral szerelt Citroën C5/C6/C8/Crosser modell nehezen indul, erőtlen a motorja és a motorhibajelző lámpa is világít a műszerfalon. A motorvezérlőben az alábbi hibakódokat olvastuk ki a tárolóból:

P0087/135: tüzelőanyagrendszer-hiba, a tüzelőanyag-nyomás túl kicsi.

P0093/147: tüzelőanyagrendszer-hiba, jelentős szivárgás a tüzelőanyag-rendszerben.

Ebben az esetben a tüzelőanyag-szűrő eltömődése a leggyakoribb hiba, amit az Eolys 176 adalékból kiváló „sáros” anyag okoz. A szűrő cseréje megoldja a problémát. A tapasztalatok alapján a gyártó nem használja már az Eolys 176-ot, helyette az Infenium adalékot alkalmazzák az 1. és 2. generációs koromszűrők esetén is. A fent említett motorok esetén a tüzelőanyagszűrő-csere intervallumot 60 000 km-ről 30 000 vagy 20 000 km-re csökkentették.


Kapcsolódó dokumentum:


53


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés