ZF hibridhajtáslánc-megoldások – Villamosítás minden útra

Mivel a villamosítottszemélygépkocsi-hajtások piaca gyorsan fejlődik, és a hibrid megoldások ismét lendületet kapnak, a ZF bővíti portfólióját a növekvő kereslet hatására. Bemutatják a 8 fokozatú automatikus váltójuk továbbfejlesztett koncepcióját: a 8HP evo hatékony és rugalmas teljesítményt kínál különböző hibrid platformokhoz. Emellett kiemelt figyelmet kapnak az új, elektromos hatótávnövelő rendszerek, amelyek csökkentik az elektromos járművekkel kapcsolatos hatótáv-aggodalmakat.

„Az e-mobilitás piaci környezete dinamikus, és folyamatosan változik – és ez hosszú távon is így marad. Ez a tény sokkal szélesebb hajtáslánc-portfóliót követel meg, mint öt évvel ezelőtt” – mondja Mathias Miedreich, a ZF igazgatótanácsának tagja, az Elektromos Hajtástechnológiai Divízió vezetője. „A gyártók olyan megoldásokat keresnek, amelyekkel jobban diverzifikálhatók a modellplatformok. A ZF pedig ilyen megoldásokat kínál.” A technológiai vállalat már most is széles körű szakértelemmel és termékkínálattal rendelkezik ezen a területen, amelyet most tovább erősítenek. A ZF két hibrid technológiát emel ki: a 8HP evo automata váltó koncepcióját és az elektromos hatótávnövelő rendszereket akkumulátoros elektromos platformokhoz.

8HP evo koncepció

A 8 fokozatú automatikus váltó a ZF egyik legsikeresebb terméke. Már a jelenlegi generáció is moduláris elv szerint készült, hogy támogassa a hagyományos belső égésű és a hibrid hajtásokat is. A legnagyobb előrelépést az elektromos motorok, az elektronika és a szoftveres fejlesztések jelentik. A plug-in hibrid (PHEV) konfigurációban például a maximális elektromos teljesítmény 160 kW-ról 200 kW-ra, a maximális nyomaték pedig 500 Nm-ről 600 Nm-re nőtt. A bemeneti tengely veszteségei kb. 28%-kal csökkentek. Járműmodelltől és akkumulátortól függően akár 10%-kal nagyobb hatótáv is elérhető.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.