Új generációs hibridek, okos asszisztensek

A „Next-Gen Hybrid System Tech Day” rendezvényen (2025. április 10-én) bemutatott új rendszer kiemelkedően fejlett hibrid technológiát mutatott be. Az új generációs hibrid rendszer egy új váltót alkalmaz, amely két integrált motort (P1+P2) tartalmaz, és rugalmasan párosítható különféle belső égésű motorokkal, optimalizálva a teljesítményt és a hatásfokot különféle járműkategóriákban. 

„Olyan innovatív új hibrid rendszert fejlesztettünk ki, amely egyesíti a hosszú évek alatt felhalmozott motor-, váltó- és hibridrendszer-fejlesztési tapasztalatainkat a világklasszis elektromos járműveinknél alkalmazott villamosítási technológiákkal” – mondta Dong Hee Han, a Hyundai Motor Group Elektromos Hajtás Tesztközpontjának alelnöke. „Továbbra is fejlesztjük azokat az innovatív technológiákat, amelyek a villamosítás lehetőségeit aktívan kihasználják az EV-re való átállás során, környezetbarát járműveket kínálva ügyfeleinknek.”

A frissen fejlesztett váltó egy új P1-es motort tartalmaz, amely az indításért, az akkumulátortöltésért és az energiaközlésért felel. A váltó P2-es motorja felel a hajtásért és a regeneratív fékezésért. Ez az integrált, kétmotoros rendszer növeli a teljesítményt és a hatékonyságot, miközben simább sebességváltást és csökkentett zajt, illetve vibrációt eredményez.

A váltó rugalmasan párosítható a Hyundai Csoport belső égésű motorjaival, így a rendszer teljesítménye 100 lóerő körüli értéktől egészen 300 lóerő fölé terjed, lehetővé téve alkalmazását a kisautóktól a nagy SUV-kig.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.