A villanyautókon mit keres egy kipufogócső?

Ha hibrid, akkor kell a belső égésű motorja miatt. Ha tisztán villanyautó, akkor is lehet, mert állófűtése működhet fosszilis energiával. Egy imitált kipufogócső lehet rajta, hogy a mű motorhang azon jöjjön ki. Furfangos emberek megtévesztésből is tehetnek rá kipufogócsővéget. 

Egy újabb ok is van, amire lehet, hogy sokak, velem együtt, nem gondoltunk.

A Stellantis giga autógyártó csoport (Citroën, Fiat, Chrysler, Opel, Vauxhall, Peugeot, Abarth, Ram, Dodge, Jeep, Lancia, DS Automobiles, Alfa Romeo és Maserati) FCA részlege szabadalmat nyújtott be az USA-ban 2023-ban, kérve a védettséget találmányára, a tisztán elektromos hajtású villanyautóknál alkalmazandó kipufogórendszerre (Electric Vehicle Exhaust System). A szabadalmat 2025. január 16-án tette közzé az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatala (USPTO).

A szabadalmi leírásból idézünk.

„Több akkumulátorcellát tartalmazó akkumulátorcsomagot tartalmazó jármű; az akkumulátorcsomaggal összekötő csövet, amely a több akkumulátorcella által generált gázáramot összegyűjti, és egy akkumulátoros gázkezelő rendszer a csővel kapcsolatban, amely a több akkumulátorcella által generált gázáram kezelésére van kialakítva, ahol az akkumulátoros gázkezelő rendszer úgy van kialakítva, hogy a gázáramot a gázáram hűtése és a gázáram kémiai kezelése legalább egyikével kezelje, hogy kiküszöböljön vagy legalább csökkentsen a gázáramból számos különféle vegyi anyagot.”

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.