Elektrifikáció egyenlő hálózatfejlesztés? Vagy mégsem?

A nemzetközi médiumok egyik kiemelt témája az energiajövő, azon belül is az elektrifikáció. Tudjuk, hogy az elektrifikáció egyik előfeltétele a töltőpontok, hálózatok fejlesztése. A jövő elméleti megközelítéséből az iparág szinte minden szereplője kihasította már a maga terjedelmes és tiszteletreméltó szeletét, vélemények és elgondolások sokfélesége elégítheti ki az érdeklődő olvasó tudásszomját. A napokban az Euronews hírcsatornán a Hitachi Energy igazgatója (CEO), Andreas Schierenbeck úr interjúját láthattuk, melyben alapjaiban ismertetett meg minket többek között az európai villamosenergia-hálózatok jelenlegi lehetőségeivel és kihívásaival – mivel az interjú általános energiahálózati témájú, így az interjú releváns részeinek felhasználásával megírtuk annak Autótechnika-értelmezését, próbáltunk együtt gondolkodni.

A villamosenergia-hálózat kiépítése és modernizációja kulcsfontosságú tényező a jövő elektromos járműveinek elterjedésében. „Jelenleg Európában több mint 500 GW megújuló energia áll készen a hálózatra csatlakozásra, de a hálózati infrastruktúra hiányosságai miatt ezek nem tudnak integrálódni” – hangsúlyozta Andreas Schierenbeck, a Hitachi Energy vezérigazgatója. A probléma nem csak Európára korlátozódik: az Egyesült Államokban, Ázsiában és más fejlett régiókban is hasonló kihívásokkal szembesül az energetikai és autóipari szektor.


A hálózatbővítés és az elektromobilitás közvetlen összefüggése

Schierenbeck így fogalmaz: „Hirtelen egy olyan helyzetben találtuk magunkat, ahol sokkal több villamos energiára van szükség, mint gondoltuk. Az energiaszükséglet növekedése akár 3-4-szerese lehet a primer energiaigénynek.”

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.