Villanyautó pro és kontra
Az elképzelt autóvásárlónk legyen a társadalmi középosztály felsőbb rétegéből való, jól szituált annyiban, hogy 15 milliónál többet, de a 20 milliót már el nem érően spendírozna egy új autóra. Hajlik villanyautó-vásárlásra, mert hallja innen-onnan az előnyöket, tetszenek az új formák, belső terek. Családi házas környezetben él, az otthoni töltés kialakítható. Vajon milyen gondolatok járnak a fejében döntés-előkészítés okán. (Kedves olvasó, aki idáig eljutott az olvasásban, vedd úgy, hogy ez fikció, elméleti eset…) Jeles személyünk természetesen a ma világában él, megfontolt, körültekintő, a dolgok gazdasági oldalát sem téveszti szem elől, de van benne némi kurázsi, új dolgokba is szívesen belevág.
Mérlegeli az állami támogatást, annak mértékét. Megnézi a hátteret is, nincs-e benne fiskális ravaszság. Európában is ott nő a villanyautó-eladás, ahol van támogatás. A vásárlások egy része spekulációs céllal történt, aligha hiszem, hogy megérte… Felméri a forgalmi előnyöket (parkolás, szabad sávok, iskola előtt megállhat, hogy a gyereket kirakja, míg a belső égésű motorosoknak messzebb lehet csak megállniuk stb.) És ne feledjük, sokaknál szempont: könnyebb vezetni.
Ma megfigyelhető, hogy a gyárak akcióznak, és a BEV-árak is kissé mérséklődnek, lehet, hogy emiatt is kivár a vásárlással.