Amikor a kisakku mélypontra kerül – BEV-ek és PHEV-ek bikázása

A villanyautókat, melyek csak akkumulátoros energiatárolásúak, nevezzük e cikkben BEV-nek, átvéve az angol rövidítésüket. Azokat a hibrideket, melyek akkumulátora tölthető külső forrásból pedig PHEV-nek, szintén angol rövidítésük alapján.

A BEV és PHEV rendszerek „kis” akkumulátorát nevezzük „kis akkunak”, vagy egybe írva „kisakkunak”, 12 voltos akkunak, másodlagos akkunak, kiegészítő akkunak. A hajtáshoz szükséges energiát tároló akkumulátort trakciós vagy nagyfeszültségű (HV) akkumulátornak nevezzük.

„Gyújtás” alatt, használva több kezelési utasítás szóhasználatát, mi is használjuk. Egy BEV esetében tehát nem azt jelenti, hogy a belső égésű motor gyújtását aktiváljuk, hanem a jármű fedélzeti rendszereit, beleértve az elektromos hajtásláncot és a nagyfeszültségű akkumulátort is, bekapcsoljuk. Ez a kifejezés átvitt fogalom, ami a hagyományos autókkal kapcsolatos szókincs részét képezi, a vezetők gyakran továbbra is így hivatkoznak a jármű bekapcsolásának folyamatára az elektromos autók esetén is. 

Cikkünkben a kezelési utasítások információit is közreadjuk. Nem mondunk ellent, mert alapvetően helyesek, de néha „túl-aggódják” a helyzetet. Szakemberek, reméljük, tudják a gyári „aggodalmakat” helyesen értékelni.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.