A Hella továbbfejlesztette termomenedzsment-­rendszerét

„Még mindig hűtünk, mert meleg van” – de van, ahol ez nem szezonális igény, hanem a tökéletes rendszerüzem feltétele, mint pl. a hibrid és elektromos hajtásláncokban. Rendszeres olvasóinknak nem új téma a hibrid és elektromos hajtásláncok termomenedzsmentje (lásd a forrásjegyzéket), de ebben is jött újdonság. Korábban, 2 éve írtunk a Hella CCH termomenedzsment-moduljáról, és rovatainkban bővebben is tárgyaltuk. Most a Hella új termomenedzsment-modult jelentetett meg CCHmax (Coolant Control Hub Modul max) néven.
Az új termovezérlő egyszerűsíti az elektromos járművek hőmenedzsmentjét. A CCHmax célja, hogy optimalizálja a hajtáslánc, az akkumulátor és az utastér hőmérsékletének szabályozását, mindemellett segítse a jármű hatótávolságának növelését és az emisszió csökkentését. Az energiatakarékosság mindig szempont, és ha egyidejűleg nem csökkenti a menettulajdonságokat és a komfortot, sőt javítja, akkor mérnöki bravúr. 

A FORVIA HELLA korábbi Coolant Control Hub (CCH) technológiája az elektromos és hibrid járművek hőmenedzsmentjére összpontosított, ahol a rendszer víz-glikol hűtőkör segítségével szabályozta a hajtáslánc, az akkumulátor és az utastér hőmérsékletét. (Az angol „hub” szó általában egy központi pontot jelent, amely több összekapcsolódó elemet irányít, szervez vagy kapcsol össze.) A CCH központi eleme a hűtőközeg precíz és hatékony elosztása volt, amely biztosította a jármű kulcsfontosságú részegységeinek optimális működési hőmérsékletét, a szükséges és elégséges elv alapján. A rendszer hőálló műanyagokat és fémötvözeteket használt, hogy ellenálljon a nagy hőmérsékleteknek és a korróziónak, miközben biztosította a megfelelő hőmérséklet-szabályozást a jármű különböző rendszereiben.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.